wtorek, 18 lipca 2017

Jak zrobić tablicę przypominajkę


Witajcie!
Tym razem mam wielką przyjemność przedstawić Wam mój tutorial. Długo myślałam, co Wam pokazać, aż w końcu zdecydowałam się zaprezentować coś, co wśród moich najbliższych robi niezłą furorę. Jest to tablica przypominajka, u mnie tak zwana „Sklerotka”.

Co to jest?

Jest deska-przypominajka o imieninach oraz urodzinach najbliższych mi osób. Na okrągłych badzikach są wypisane ich imiona oraz dzień, w którym mają swoje święto. Badziki zawieszane są pod nazwą konkretnego miesiąca. Można zamieścić na desce także szczególne daty, jak rocznica ślubu, dzień kobiet. W ten sposób nie da się zapomnieć o ważnym dniu najbliższych. :)

Jak Wam się podoba ten pomysł? Jeśli chcecie mieć coś takiego w swoim domu, to zapraszam do dalszego czytania, a potem pracy. :)

W pierwszej kolejności trzeba przygotować materiały. Są to:

- deska (u mnie 100x12cm),
- lakier bezbarwny (ja użyłam matowy),
- farba biała (tutaj możecie wybrać inny kolor, jaki Wam się podoba),
- 4 małe śrubki do wkręcenia wieszaczków,
- 2 wieszaczki,
- haczyki (12, bo tyle jest miesięcy),
- klej „Magic”,
- pędzle (jeden duży do lakieru i większych liter, a drugi mały do malutkich literek),
litery duże do napisu głównego (u mnie „Sklerotka”) 6-centymetrowe robione na zamówienie przez sklep EKO-DECO, które zostały zrobione w tym samym stylu co literki małe,
 - kółka metalowe do zawieszenia badzików (u mnie mają średnicę 1 cm) – to są kółka na klucze,
- wypalarka do wypisania imion i dat (można zastąpić to np. pisakiem),
- wiertarka i wkrętarka.



No to do dzieła! :)
 
1.W pierwszej kolejności malujemy deskę lakierem bezbarwnym w celu jej zabezpieczenia.


2.Robimy wiertarką (po uprzednim zmierzeniu i zaznaczeniu ołówkiem punktów) dziurki na wkręcenie haczyków, na których mają być zawieszone badziki. U mnie odstęp między haczykami wynosił 7 cm.


3.Następnie z tyłu deski przymocowujemy 2 wieszaczki. Warto obrysować ołówkiem miejsca, gdzie mają one być.


4.Wracamy do haczyków. Skoro mamy już dziurki na haczyki, to trzeba teraz je wkręcić.


5.Mamy już podstawę zrobioną. Teraz trzeba zabrać się za malowanie literek. Ja wybrałam kolor biały. W zależności od farby, należy czynność powtórzyć, aż do pełnego pokrycia. Ja musiałam pomalować 2-3 razy.


 6.Po wyschnięciu, literki przyklejamy klejem w odpowiednio oznaczone wcześniej miejsca.


 7.Po skończeniu pracy nad deską, czas zabrać się za badziki. Na tylnej stronie wypisujemy informacje, które chcemy zapamiętać. W moim przypadku wpisywałam imię, dzień oraz skrót „IM.” od imienin oraz „UR.” od urodzin. Najpierw ołówkiem, a później wypalarką.


8. Na koniec wkładamy w dziurki w badzikach metalowe kółeczka (muszą swobodnie wchodzić w dziurki).


Efekt pracy:


Z przodu:


Z tyłu:


Tutorial został stworzony specjalnie dla Eko Deco pod linkiem TUTAJ.

Jak Wam się podoba? A może pochwalicie się swoimi pracami?

Pozdrawiam serdecznie!

Ewa






2 komentarze :

  1. świetne, przydało by mi się.. chociaż i tak po jakimś czasie zapomniałabym na to zerkać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam w takim miejscu, że nie da się nie zerknąć. ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka