wtorek, 3 grudnia 2013

Jak zrobić bałwanka

Witajcie! Chcę Wam przedstawić kolejny kurs jak zrobić bałwanka, który został zrobiony na prośbę pewnej osoby. Jest on banalnie prosty, ale jak prosi to przedstawiam ;)

Potrzebujemy:
  • biała, czerwoną i czarną kartkę (ja wykorzystałam resztki/ścinki papierów)
  • nożyczki
  • cyrkiel
  • taśma dwustronna/klej
  • kosteczki piankowe 3D (można zastąpić np kawałkiem korka od wina)
  • szczypce do dziurkowania
  • tusz (ja użyłam srebrnego)

1. Odrysowujemy cyrklem na białej kartce 3 kółka różnej wielkości z odpowiednim odstępem, np 1 cm. Zależy to od tego, jakiej wielkości są te kółka (muszą być proporcjonalne odstępy). Wycinamy je.


2. Wycięte kółka postarzamy. Ja osobiście postarzam brzegi nożyczkami - zdrapuje. Dzięki temu kółka będą się odznaczać i nie będą się zlewać w jedną całość kiedy je połączymy. 


Dodatkowo brzegi tuszujemy srebrnym tuszem dla większego odznaczenia kółek, jednak nie jest to konieczne.

3. Największe kółko i średnie przyklejamy taśmą 2-stronną lub klejem, natomiast małe kółko i średnie łączymy kosteczkami 3D.


4. Kolejnym etapem będzie doklejenie guzików, marchewki, oczów i "rączek". Szczypce do dziurkowania w tym przypadku są bardzo przydatne. Zwykły dziurkacz ma tylko jeden rozmiar kółek, natomiast szczypce posiadają 6 rozmiarów. Wycinamy nimi 2 czarne małe kółeczka i 2 duże. Jeśli ktoś nie ma to musi niestety ręcznie wyciąć, albo zamiast papierowych kółek przykleić, np. czarne koraliki, guziczki. Resztę wycinamy tak jak na obrazku ;)


A tu przykładowe prace z takim bałwankiem:


GOTOWE!!! :) W razie wątpliwości, pytajcie! ;)

3 komentarze :

  1. ale super :) a ja chciałam pytać, czy mogę podkraść pomysł i wmontować bałwanki w bileciki do prezentów?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i prosty pomysł ;) Skorzystam kiedyś na pewno.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka